26. 09. 2012
Povratak legendarne Else Schiparelli
Na istom mestu posle skoro 40 godina
Pored grandiozne izložbe u MET Costume institutu u New Yorku pod nazivom “Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations,” ove godine je usledio i veliki povratak ove ikonografske modne kuće, i to ni manje ni više, nego na istoj adresi gde se oduvek i nalazila, na 21 Place Vendôme u Parizu.
Elsa Schiparelli je počela svoju karijeru 1920-tih i vrhunac popularnosti je dostigla između dva svetska rata, 1930-tih. Ova kreatorka italijanskog porekla počela je da kreira u Parizu i dostigla je toliku popularnost da neki tvrde da je bila poznatija od koleginice i rivalke Coco Chanel (Chanel je, po nekim izvorima, nazivala Schiparellijevu “onom umetnicom koja pravi garedrobu”). Elsa je bila prva dizajnerka koja je počela da meša umetnost i modu, tako je nadrealizam igrao važnu ulogu u njenom stvaralaštvu. Novi butik je omaž svemu što je dizajnerka volela i što joj je bila inspiracija, tako je enterijer vedrih boja, sa originalnim komadima nameštaja od Salvadora Dallija, sa masivnim lusterima koji vise sa plafona, mnogim elementima savremene umetnosti i skulpturom Sfinge koja je bila deo kreatorkinog ateljea u godinama njenog stvaralaštva. Elsa je bila jedna od najtalentovanijih dizajnera u istoriji i njoj se pripisuje izum rajsferšlusa u jarkim bojama, anatomske platforme na cipelama i kombinovanje sportske i klasične garedrobe.
Kuća Schiparelli bila je previše pogođena Drugim Svetskim ratom i od 1954. zatvara svoja vrata i ostaje u stanju hibernacije sve do 2007., kada ju je iz dremke podigao italijanski biznismen Diego Della Valle. Ovaj italijanski magnat koji je ponosni vlasnik cipelarskog carstva Tod’s, dugo je pravio planove kako da legendarnoj modnoj kući vrati stari sjaj.
Sve je realizovano ove godine, kada je Diego postavio francusku glumicu i manekenku Faridu Khelfo za portparola modne kuće i otvorio vrata butika u Parizu u julu. Biznis plan je jednostavan, umasto da uđe u trku sa osam i više kolekcija godišnje, kako to rade svetski modni velikani, Schiparelli , sa Della Valleom na čelu ostaće verna svojim principima visoke mode sa samo dve. Takođe,brend se neće širiti, tako da svi koji požele da poseduju komad sa potpisom iz 21 Place Vendôme, moraće da se lično pojave na vratima radnje, jer veleprodaje i naručivanja neće biti. I na kraju, tu je sitno pitanje cene, jer kako vlasnik tvrdi, biće to “pret-a-couture” koncept, što bi na našem jeziku značilo raspon cena od visokih do astronomskih. Ako, kako Diego tvrdi, luksuz mora imati cenu i siguran je da na svetu postoje ljudi koji cene jedinstvene i kvalitetne stvari i koji će za iste dati mnogo novca. Kako nikakva vrsta reklamnih kampanja neće da se vodi, jedino što gospodinu Della Valleu preostaje jeste da se drži dvog principa i nada se da je u pravu. Mada, sudeći po broju modnih poklonika uza koje je priređen obilazak butika pre otvaranja, možda je Diego veoma u pravu, jer Ines de la Fressange, Carine Roitfeld i Sharon Stone sigurno nisu imena koja se lako zaboravljaju.
Za početak, kuća će se koncentrisati na parfeme, kozmetiku i modne detalje koji će se u prodaji naći u februaru 2012. Ono što najviše intrigira jeste ko će biti doveden kao kreativni direktor nove Schiparelli imperije. U maju se pričalo da bi to mogao biti pali modni mag John Galliano, ali su i Diego Della Valle i sam Galliano demantovali ove navode. Ono što jeste poznato jeste da će ime novog kreativnog vođe biti objavljeno u oktobru 2012. a da se prva kolekcija planira za mart 2012., tačno na vreme za prolećnu nedelju mode u Parizu. Ceo modni svet zadržava dah u iščekivanju velike odluke, dok, po nekim izvorima, Galliano pakuje kofere. U svakom slučaju, čekamo oktobar i finalnu odluku!