Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

07. 08. 2012

Šta nam sve govore izlozi

Nastavak priče o magiji iza stakla

Izlozi su sugestivna pojava i kao takva s jedne strane ne treba da bude limitirana, a sa druge uvek bi trebalo da bude promišljena i koncizna. To je način da svaki od izloga bude efikasan ili bolje rečeno isplativ. Bilo koji od izloga koje viđamo ima u sebi različite insignije ili značenja. Od ideje da telo može bolje izgledati u nekoj od stvari koja mami iza stakla do studije seksualnosti koja opet smišljeno nudi opredeljenje svakom posmatraču, preko bezbrojnih carstava robnih marki, značajnijih ili promovisanijih, boljih ili lošijih, skupljih ili jeftinijih, a sve to u jednoj savršenoj simbiozi estetike i socijalne pripadnosti. Tako će neka od nanovijih modnih estetika biti slikana najnovijim android telefonom i poslata onome koji može makar i na momenat da stvori čaroliju socijalnog skoka (plastično rečeno, od plastične torbe do one koja vredi kao omanja garsonjera u unutrašnjosti). Kontakt je permanentan kroz medije i njegove ekstenzije kroz ponudu i potražnju kroz modnu glad i ekonomsku dijetu, ako je para ponestalo. A sve leži u fenomenu trenutka, kada je arhitektura počela da koristi velike staklene površine.

Zbog svega je jako važno da se shvati značaj izloga i vizuelnog doživljaja da se prepozna neverbalno u emociji koju vam pruži par cipela ili okviri za naočare namešteni tako da vas na svom, samo njima znanom jeziku zovu da dođete po njih. Imidž nekog odevnog komada nije u njemu samom, kontakt sa njim počinje u izlogu. Da li će dobro izložena stvar imati više kupaca? Trebalo bi, mada isto tako moramo imatu u vidu i lokalne recidive koji eksluzivitet povezuju sa jednostavnoću i kvalitetom doduše, a kvantitet sa izlozima Beteksa gde se uvek mogao pronaći ako ništa drugo a ono par čarapa po dobroj ceni. Ipak, neka su istraživanja potpomogla teorije da izlozi treba da sadrže neku biljku, druga da treba dati na atraktivnosti, treća da važno dati značaj etiketi ili određenom komadu.

Jedno je ipak sigurno, izlozi su predpremijera ili trailer “filma” koji ćete odgledati unutar radnje u koju uđete. Jednostavno je! Ukoliko Vam se dopadne ulazite, ukoliko ne produžite dalje. Zar ne?!? Često je prvi utisak najznačajniji i to ne samo po pitanju izloga, pa ćete neko od onih koji su vas naterali na beg trajno zaobilaziti.

Kada sutra budete gledali neki od izloga, promislite malo na ovu temu! Shvatićete vrlo brzo koji vas mame, a koji odbijaju, koji vas privlače, a koji iritiraju, koji vas ne zanimaju a koji animiraju… To će vam biti svojevrstan test koliko ste i kako modno ili stilski usmereni, koliko ste sposobni da u nekom lošem izlogu prepoznate pravu kombinaciju ili u dobrom otklonite i najmanju sumnju da se u njemu nalazi nešto i za vas. Gledajući sve izloge u našem okruženju ponekad ćete se zapitati da li je dekorater pobegao u nepoznatom pravcu, u nekom pak prepoznati neiskazanog i neshvaćenog kreativca, u onom trećem videti čudan spoj nekompatibilnih detalja, u sledećem prepoznati šemu modnih kuća koje su poslale svoje visuale lokalnim zastupnicima, te ukoliko ste bili u inostranstvu shvatiti da je sistem izloga kod njih po principu – ključ u ruke, sve do onog gde ćete zastati opčinjeni prizorom. Takvih trenutaka kod nas je premalo, doduše.

Karta koja se gratis dobija svaki put kad krenete ulicama grada ili kroz dugačke hodnike nekog od tržnih centara vredna je svakog dožiljaja i novog iskustva, svake kreativnosti i lepote u očima posmatraća što je možda i najsubjektivniji trenutak kada se privatnost, kako ranije rekoh, deli sa publikom koja vas okružuje.

I za kraj, izlog jedne poslastičarnice neće biti jedina stvar koja će vas privući da uđete i miris vanilin šećera i pomisalo na slasni zalogaj igraju ključnu ulogu. Zato bi se za izloge moglo reći da su na neki način i doživljaj oka, i nosa i ukusa, pa vi prosudite šta to u suštini znači.

 

Stil Moda Lepota portal je za vas izabrao neke od najčuvenijih svetskih izloga i podelio sa vama emociju!

Preporučujemo

foto

15. 08. 18

Virgil Abloh u saradnji sa Nike-om i Serenom Williams

Šampionka tenisa će ove godine nositi Ablohove kreacije na US Open turniru koji počinje 27. avgusta i predstaviti novu liniju po prvi put.

foto

10. 07. 18

Čarobna revija Dolce & Gabbana

Ovakvu reviju još niste videli!

Search