15. 11. 2011
Ugg čizme
Fenomen
Ugg čizme je vrsta unisex čizama od jagnjeće kože, sa vunenom postavom i sintetičkim đonom. Poreklom su sa Novog Zelanda i iz Australije i postale su popularne 1970. U Americi, Ugg čizme su postale trend krajem 1990-tih a u svetu krajem 2000-tih.
Oko porekla se vode rasprave između Novog Zelanda i Australije, gde su 1920-tih u ruralnim predelima farmeri nosili sličnu obuću. Što se tiče imena Ugg, vlasnik jedne od fabrika koje su proizvodile ove čizme tvrdi da je dao ime ovoj obuće tako što, kada je 1958. u njegovoj fabrici napravljen prvi par, njegova žena je rekla kako su čizme ružne (ugly) i otud ime ’’Ugg’’.
1960. čizme su postale popularne među surferima, jer eu u njima grejali noge po izlasku iz vode, pa su na taj način popularizovane van Australije i Novog Zelanda. Brian Smith je prvi počeo da ih uvozi u Ameriku preko kompanije Ugg Holdings Inc. 1979.
Nošene zbog udobnosti, toplote i komfora, Ugg čizme nikada nisu smatrane modernim, dok krajem 1990-tih nisu počele da poprimaju fenomenološke razmere, između ostalog jer je Ugg firma angažovala poznate ličnosti da ih reklamiraju. Tako su Kate Hudson, Sarah Jessica Parker, Cameron Diaz, Justin Timberlake i Jennifer Lopez napravili pravu pomamu za ovim vidom obuće, koja traje do danas, što je rezultiralo povećanjem prodaje 50 puta u periodu od 1995. do 2008.