10. 11. 2015
Šta smo naučili iz Balmain-o-manije
Najuspešnija saradnja svih vremena
Do sada sigurno znate da je saradnja između kuća H&M i Balmain najuspešnija u istoriji. Odeća i modni dodaci su rasprodati širom sveta za okvirno 2-3 minuta, a isto važi i za komade koji su se pojavili na eBay-u, koji su prodati po neverovatnim cenama, koje prelaze hiljadu eura po komadu.
Ironija je u tome što ako odete na Net-a-Porter ili MatchesFashion možete naći Balmain Paris komade po manjim cenama, a ako odete na OutNet, možete da uživate u komadima iz prethodnih kolekcija, koje su upravo i inspirisale ovu saradnju, a urađene su prema Balmain Paris standardima.
Ali, tako ne biste postali deo HMBalmanation, koju predvodi mladi Olivier Rousteing. On nam je dao odličnu lekciju iz promocije i marketinga, najpre na društvenim mrežama. Angažovao je Gigi Hadid i Kendall Jenner da predvode kampanju, a kako su ove dve manekenke praktično napravile karijere zahvaljujući pratiocima na društvenim mrežama, prvo pravilo glasi - da biste prodali proizvod, okružite se poznatima i uticajnima.
Jenner je sestra Kim Kardashian, koja je udata za Kanye Westa, tako da je pokriven spektar ljudi različite dobi i različitog interesovanja. Ukoliko ste mislili da su samo tinejdžeri bili deo Balmain-o-manije, varate se.
U većim gradovima su poslovni ljudi angažovali studente i nezaposlene da kupuju umesto njih. Da, ljudi su platili drugima da dobiju svoje parče ovog kolača.
Ali pre nego što je došlo do kampanje, Olivier je objavio saradnju ni manje ni više na Billoboard muzičkim nagradama i tako zasenio sam događaj, a uz pomoć Kendall i Jourdan Dunn, već smo imali prilike da vidimo prve komade iz kolekcije.
Zatim dolazimo do onog ličnog momenta. Dizajner, koji je tek napunio 30, je mesecima ushićeno pričao o saradnji, delio svoju životnu priču i bez elitističkog pristupa, govorio o tome koliko mu H&M znači i kako je provodio sate čekajući u redovima, pre nego što je postao deo modnog sveta. Nasmejan, vedrog duha, energičan, šarmirao je mase i postao najpraćeniji dizajner i modni gospodar Instagrama, na kom se ne nalaze samo njegovi dizajni, već i njegova omiljena mesta, fotografije koje voli, ličnosti kojima se divi, što ga čini jednim od nas. Nema potrebe reći da je dobar deo svog vremena na društvenim mrežama posvetio ovoj kolekciji, iako je uspešno predstavio Balmain proleće/leto 2016. u Parizu.
Tu je i činjenica da kolekcija H&M x Balmain sadrži preko 100 komada odeće i aksesoara, a podjednako vremena i truda je uloženo i u muški i u ženski deo, što se ispostavilo kao sjajan potez, jer većina dizajnera i dalje smatra da su žene veći kupci od muškaraca, iako je dokazano da muškarci više troše.
Ovo je lekcija o marketingu, koja ide daleko dalje od modnog sveta i odevanja, posebno kada znamo da je stil uvek na ceni, a uniformisanost ne možemo da definišimo kao nešto pohvalno, već su trendovi ti koje prilagođavamo sopstvenom stilu. Pa ipak, cela planeta je poželela da izgleda poput zvezde 80-ih i to baš u komadima iz ove kolaboracije. Ovo je takođe dokaz da svi želimo, barem na dan da pripadamo nečemu, budemo deo mase, jer su društvene mreže bile preplavljene snimcima i fotografijama iz prodavnica, u kojima su komadi nestajali sa polica u sekundama. Ključ uspeha je okružiti se poznatima, ali uložiti sebe i stati iza svog proizvoda.
Olivier Rousteing nas je ubedio da je ova saradnja njemu bitna i kada neko ko vodi legendarnu modnu kuću uspe u tome, a nema razloga da sumnjamo u ovog mladog i talentovanog gospodina i njegovu iskrenost, teško je odoleti i ne postati deo nečega što možemo da uporedimo samo sa uspehom koji su postizali vrhunske muzičke legende, predvođene Bitlsima.
Šta je sledeće? Već se šuška da će švedski modni gigant angažovati kuću Moschino, ali moraćemo da pričekamo najmanje pola godine na konktrenije informacije. U međuvremenu ostavljamo marketing ekspertima da dalje analiziraju fenomen zvani H&M x Balmain.