09. 07. 2012
Kvalitet bez etikete
Japanski izum – Muji radnje
Muji je japanska kompanija koja se bavi prodajom različitih prozvoda, neophodnih pri svakodnevnim aktivnostima, od odeće i obuće, baštenskog materijala, do nameštaja i tehničkih uređaja. Prva prodavnica je otvorena 1983. godine, a od 1991. su prisutni i na evropskom tržištu, otvaranjem radnje u Londonu.
Danas je Muji kompanija koja se doživljava kao stil života. Fokus je na jednostavnosti i povratku prirodi. Ono po čemu se Muji proizvodi razlikuju je to da kupac ne plaća troškove etikete, lepog pakovanja, već se ide u korist kvaliteta, upotrebe prirodnih i recikliranih materijala. Žargonski rečeno, Muji je postao brend bez brenda, a upravo su ljudi koji su umorni od logoa i reklama ciljna grupa kompanije. Samim tim, na reklame se ne troši novac, a iako jednostavan, dizajn proizvoda je najpre praktičan i minimalistički.
Muji prodavnice spadaju pod konceptualne, a njihova poruka je jasna: povratak osnovama, za bolju budućnost. Svoje višegodišnje uspehe duguju svojim vernim kupcima, oslanjajući se na njih i njihove preporuke. Muji ne mari za izgled, već za funkcionalnost, a kako ne postoji marketing plan kao kod ostalih robnih marki, jedino čemu se zaista pridaje značaj je kvalitet i cena koja odgovara tom kvalitetu. Ne pokušavajte da pronađete oznaku marke na prozivodu, jer je nema.
Ako želite da uvek budete u toku sa informacijama iz kulture, dizajna i neobičnih destinacija, prijavite se na SML Newsletter OVDE!