Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

31. 05. 2012

Konceptualne radnje

Umetnost, način života i krpice

Konceptualne prodavnice prevazilaze prodaju proizvoda, nudeći svakom posetiocu određeni stil života. Dok odlazak u tržni centar podrazumeva razgledanje butika sa misijom kupovine određenog artikla, konceptualna prodavnica povezuje prodaju sa interesovanjima svojih kupaca, te osim uobičajnih zabavnih odeljaka koje nalazimo i u tržnim centrima, poput kafića i frizerskih salona, možete uživati u izložbi, listanju magazina, igrti igricu, zavisno od toga koji je koncešt zapravo u pitanju.

Ovakav jedinstveni multifuncionalni prostor nije novotarija u modnom svetu, mada je pravi procvat doživeo protekle decenije. Još sedamdesetih godina je Elio Fiorucci, italijanski dizajner, ponudio svojim klijentima nameštaj, knjige, muzičke ploče, modne i plesne performanse , ali i odevne komade iz dalekih zemalja. Nakon uspeha u Milanu, Fiorucci je osvojio London, a zatim i Njujork. Ono što je “54” predstavljala za njujorški noćni život, to je Fiorucci New York predstavljao za značajne stanovnike ovog grada tokom dana. U ovoj radnji su boravile zvezde, od Andy Warhola do Elizabeth Taylor, a upravo oni su “dovodili” mladu, urbanu populaciju, kojoj se Fiorucci obraćao kroz svoje dizajne.

Nakon zatvaranja radnje Fiorucci New York, sredinom osamdesetih, američki dizajner Ralph Lauren je nastavio putem prodavanja životnog stila, u svojoj prvoj konceptualnoj radnji na Medison Aveniji. Sa sigurnošći se može reći da su ova dva dizajnera stvorile novi način prodaje, onaj u kom se ne očekuje da samo kupujete, već susretnete sa raznim umetnostima i aktrativnim predlozima od toga kako oplemeniti životni prostor do toga kako oplemeniti dušu.

Konceptualne radnje predstavljaju izazov, jer se obraćaju određenoj publici. Takođe, može se vezati za neku poznatu ličnost i na taj način se obraćati ljudima koju su obožavaoci baš te figure. Osim estetike i dizajna, pažnju treba obratiti na socijalnu i kulturu strukturu, ali i trendove. Tako je na primer prodavnica 24 Issey Miyake usresređena na minimalizam i futurizam, po kom se ovaj dizajner izdvaja. Ann Demeulemeester Shop u Seulu se obraća ljubiteljima zelenog pokreta, dok prodavnica u Šangaju, pod nazivom Barbie, u potpunosti odgovara zahtevima ljubitelja ove popularne lutke. Za Beograd je ovakva vid prodavnice vezan za ime Supermarket, čija inpisracija dolazi iz zlatnog doba komunizma, dok među odevnim komadima možete naći Marc Jacobsa ili Vivienne Westwood.

Za obične prodavnice ili tržne centre se često vodimo pravilom “pronađi i beži”, dok se konceptualne radnje oslanjaju na druženje, spa odmor, provođenje slobodnog vremena u zanimljivim i drugačijim prostorijama, ali naravno i kupovinu.

Preporučujemo

foto

06. 09. 17

Najlepše fotografije veridbi u 2017. godini

Ko kaže da bajke ne postoje?!

foto

14. 08. 17

Dama među oblacima

Svet na dlanu...kroz pilotsku kabinu

Search