Štampaj

Pošalji prijatelju

26. 05. 2014

Vladavina crvenog karmina

Saznajte kako je kroz istoriju ovaj jednostavni detalj postao kultni

Poznata je ženska potraga za savršenim crvenim karminom koja se nastavlja kroz vekove.

Crveni ruž je jedan od najranijih vrsta make up-a koji je nastao od jednostavne potrebe da se prirodno crvenilo usana dodatno istakne i naglasi, da bi se privukao suprotni pol. u ovim počecima, jedina sredstva za ovo su mogla da se nađu jedino u prirodi, iz sokova biljaka i voća.

Naprednije civilizacije su počele da razvijaju sofisticiranije metode farbanja usana, pa su u Mesopotamiji žene koristile prah rubina da oboje usne i učine ih svetlucavim, a drevni Egipat je bio najsavršeniju  u tom pogledu, jer su se formule dobro čuvale i bile dostupne samo kraljevskoj porodici i visokom plemstvu. Neke od njih su  sadržale i otrovne supstance, pa su od redovnog korišćenja žene počinjale da se razboljevaju i čak umiru, sve dok nije početo sa upotrebom ekstrakta bube Dactylopius coccus, koji je crvene boje, i koji je do danas opstao u kozmetičkoj industriji.

Baš ovde je crveni karmin postao zaštitni znak i simbol moći, koji  svoj uspon u modernom dobu doživljava prvenstveno u šesnestom veku za vreme vladavine kraljice Elizabete I, koja je popularizovala šminkanje noseći belo lice i jarke crvene usne. Tada se karmin proizvodio od pčelinjeg voska i biljnih ekstrakata.

U narednom veku, mišljenja su bila podeljena kada je crveni karmin u pitanju, pa ga je veliki deo sveta zabranjivao kao neprikladan za čestite žene, dok je u Francuskoj jedino bilo veoma poželjno da dame iz visoke klase nose ruž, a natural look je bio rezervisan za radničku klasu. Ovi prevrati su se nastavili do početka dvadesetog veka, kada se samo popravljanje bilo koje vrste šminke, a posebno crvenog karmina, smatralo tabuom.

Ali, početak dvadesetog veka je vratio crveni ruž na tron. 1915, nastala je prva metalna tuba za karmine, slična današnjoj ambalaži a filmskim divama je ruž bio zaštitni znak.

Ova pomama se nastavila u narednim decenijama, kada je uvedeno reklamiranje, koje je praktikovala pionirka dekorativne kozmetike Helena Rubinstein, a II Svetskom ratu je bio deficit na ceni. Od 1950-tih, karmin postaje main stream, u narednim decenijama nove boje i nijanse su uvedene.

Osamdesetih se uz Madonnu i MAC Russian Red nijansu, koju je nosila na svojoj ’Like a virgin’ turneju, crveni karmini munjevito vraćaju i postaju ikonografski element modnog sveta.

Od tada, crveni karmin je prisutan uvežk i svuda, za svaku ženu koja želi da se izdvoji iz mase, da bude drugačija, šik... A čudo je da sve to omogućava jedan tako ’praistorijski’ komad šminke.

Činjenica je da svaka žena u svom neseseru poseduje bar jednu nijansu crvenog karmina, to je kao malo tajno oružje, maska koju volimo da nosimo, neraskidivi deo nas... Zato, u moru brendova, beskrajnih paleta i varijacija, nije ni čudo što sve ovo vreme, sa trona ili iz senke, crveni karmin i dalje suvereno vlada!

Preporučujemo

foto

02. 10. 17

Kako pravilno konturisati lice

Mali trikovi koji nas čine lepšim

foto

04. 10. 17

Nove nijanse mat karmina

Za ljubitelje proizvoda Kylie Jenner imamo lepe vesti

foto

11. 09. 17

Preparati koje nikako ne smemo da delimo

Malo pažnje znači mnogo za naše zdravlje

Search