Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

03. 07. 2012

Ford nam otkriva nove tehnologije

Povratak u budućnost

Na poziv Ford Motor Company i ovlašćenog uvoznika i servisera Ford vozila za Srbiju Grand Motors uputili smo se u Fordov razvojni centar u Ahenu u Nemačkoj kako bismo saznali više o Fordovim novim tehnologijama. Neke od njih su već počele da se ugrađuju u vozila, a neke mozemo da očekujemo u skoroj budućnosti.

Ekologija

Za početak priče saznali smo više o novim Fordovim agregatima i borbi za očuvanju životne sredine. Na prvom mestu je svakako električni novi Focus koji ne emituje štetne gasove, a ima domet od 160 km sa jednim punjenjem baterija.  Imali smo priliku da ga probamo i naravno neverovatno je tih jer nema zvuka motora dok su ostale vozne karakteristike kao i kod modela sa benzinskim i dizel motorima. Drugo izneneđenje je EcoBoost benzinski motor sa samo 1000 ccm, kažemo „samo“ jer je ugrađen u novog Focusa i ima 125 konjskih snaga, a troši samo 5 litara na 100 km i štedi vazduh. Ovaj motor je nedavno dobio i priznanje za internacionalni motor godine.

Kvalitet

U Fordovom razvojnom centru su nam otkrili kako unapređuju kvalitet materijala i izradu samog vozila i ne biste verovali koliko ima detalja o kojima se vodi računa i koji se konstantno unapređuju. Postoje roboti koji rade simulaciju ljudskog dodira kako bi, na primer, pritiskanje dugmića na komandnoj tabli ostavilo što bolji utisak na vlasnika vozila. Vodi se računa i o temperaturi materijala tako da ako nešto precipirate kao aliminijum svakako mora biti hladnije na dodir od tekstila kako bi očekivani osećaj nakon dodira bio pravi.  Takođe sve više se polaže na nijanske boja kako unutrašnjosti tako i spoljašnjosti kako bi što više prijale ljudskom oku. Ni starije generacije nisu zaobišli tako da su Fordovi inžinjeri smislili test odelo koje ograničava ljudske pokrete i time simuliše kretanje starijih osoba pa se i shodno tome dostupnost komandi prilagođavaju svim uzrastima.

Sigurnost

O nekim Fordovim novotarijama kao što su kamere koje prate put i upozoravaju i asistiraju vozaču da je izašao iz svoje trake, zatim asistencija pri parkiranju i automatsko zaustavljanje vozila kad naiđe na prepreku pri brzinama do 30km/h smo već čuli, ali ono što je sasvim novo su zaštitini pojasevi za zadnja sedišta sa vazdušnim jastukom koja dodatno smanjuju mogućnost povrede prilikom sudara. Ova tehnologija je za sada primenjena samo na Ford Explorer-u koji se prodaje u Americi, a u našem regionu se očekuje na novom Mondeu. Druga sigurnosna novotarija je pomoćnik u saobraćajnim gužvama koji su nam Fordovi stručnjaci otkrili premijerno, a trik je u tome da sistem sam prati kretanje vozila oko njega i praktično sam vozi i upravlja automobilom. Ovo je nešto potpuno novo i možemo očekivati ugradnju u vozila u bliskoj budućnosti. Želeli bismo da napomenemo da su svi sistemi namenjeni da asistiraju vozaču i da ih ne treba zloupotrebljavati.

Pametno

Potraga za sve boljim i korisnijim napravama u vozilima ne prestaje. Na Fordu Kuga je ugrađen senzor ispod zadnjeg branika koji reaguje na pokret noge ispod branika i sam otvara gepek tako da kad se vraćate iz kupovine sa punim rukama auto će sam otvoriti gepek tako da odmah možete da spustite robu bez spuštanja na ulicu i traženja ključeva po džepovima. Tu je aktivna sinhronizacija koja vam omogućava da povežete vaš pametni telefon sa automobilom i kompletno izbegnete korićenje telefona tokom vožnje. Telefon će se automatski sinhronizovati sa komjuterom u automobilu tako da će vam preko komandi biti dostupan telefonski imenik, mp3 plejer, a mže i da vam pročita sms poruku. Videli smo i Forda Evosa koji je još uvek koncept vozilo kojim Ford predviđa budućnost u autoindustriji.

Sveukupan utisak i obilazak Fordovog razvojnog centra je bilo odlično iskustvo i približilo nam je šta sve to stručnjaci rade kako bi automobili bili više kvalitetniji, pouzdaniji, pametniji i sigurniji. Definitivno, u bliskoj budućnosti, možemo da očekujemo da će novotarije koje smo navikli da vidimo u skupim automobilima premijum klase biti dostupni i u automobilima srednje i manje klase po mnogo pristupačnijim cenama.

Search